JOCHEN ROBES ÜBER BILDUNG, LERNEN UND TRENDS

Your Learners are Using AI to Redesign Your Courses

Es ist eigentlich nur eine einzige Botschaft, die Philippa Hardman aber sehr ausführlich darlegt. Ihr Ausgangspunkt ist die Liste von KI-Use Cases, die OpenAI von Lernenden zusammengetragen hat (siehe mein Beitrag „Top 20 chats for finals“). Daraus leitet sie ab, dass viele Lernende nicht mehr einfach dem Pfad folgen, den Instructional Designer für sie angelegt haben. Sie nutzen vielmehr KI (ChatGPT), um flexibel und inviduell mit den Lernmaterialien umzugehen und sich auf Prüfungsszenarien vorzubereiten. Die Schlussfolgerung für Philippa Hardman:

„Learner behaviour is pointing toward a fundamental evolution in our role as instructional designers. The future belongs to designers who can create adaptive learning ecosystems rather than fixed learning experiences.

This shift begins with reconceptualising our primary function. Instead of crafting the „perfect“ explanation or linear sequence, we need to design modular learning components that learners can combine and adapt based on their needs. When learners ask AI to „identify the most important 20% of learnings that will help me understand 80% of it,“ they’re asking for content restructured by learning priorities rather than academic comprehensiveness. We’re evolving from content creators to experience architects who design interconnected learning nodes navigable through multiple pathways.“
Philippa Hardman, Dr Phil’s Newsletter, 5. Juni 2025

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS