Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Extending collaboration toward cooperation

Ich habe es eine Weile überlesen, aber mehr und mehr merke ich, dass die Unterscheidung zwischen „collaboration“ und „cooperation“ sinnvoll und nützlich ist. Wie heißt es so schön bei Harold Jarche, nachdem er uns kurz mit den Ergebnissen einer Ipsos/ Microsoft-Untersuchung aufgewärmt hat:

„Cooperation differs from collaboration in that it is sharing freely without any expectation of reciprocation or reward. Collaboration is just getting things done; important but not sufficient. Cooperation drives the extended enterprise — customers, suppliers, partners, and anyone else touched by the business.“
Harold Jarche, Life in perpetual Beta, 10. Juni 2013

jarche_201306b.jpg

Verwandte Beiträge

2 Responses to “Extending collaboration toward cooperation”

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS