A Practical Guide to using Social Media in Your Job

Posted on 24 August 2010 by jrobes

Jane Hart’s Bibliothek wächst in einem unglaublichen Tempo. Hier hat sie eine “practical introduction to social media for use in your own job” zusammengestellt. Nichts Neues, aber eine systematische Übersicht, die sich an konkreten Aufgaben und Arbeitsprozessen von Knowledge Workern orientiert. Wobei sie wie immer nicht auf die großen enterprise 2.0-Suites schaut, sondern auf die smarten Alltagslösungen, die jeder im Netz sofort testen kann. Dabei hat der Leser die Wahl zwischen einer schlanken PowerPoint-Einführung oder unzähligen weiteren Ressourcen zu jedem der folgenden Themen:

1. Finding things out on the Web
2. Keeping up to date with new Web content
3. Building a trusted network of colleagues
4. Communicating with your colleagues
5. Sharing resources, ideas and experiences with your colleagues
6. Collaborating with your colleagues
7. Improving your personal productivity
Jane Hart, Centre for Learning & Performance Technologies (C4LPT), Juli/ August 2010

Popularity: 23% [?]

2 Comments For This Post

  1. Find the best search engine optimizers! Says:

    Whoa! This blog looks exactly like my old one!
    It’s on a entirely different subject but it has pretty much the same page layout and design. Superb choice of colors!

  2. jobs new york city Says:

    fаntastіc pointѕ altogether,
    yοu just won a nеw reaԁer. What may you
    suggеѕt in гegaгds to your
    post thаt you just maԁe somе days ago? Any sure?

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Jochen RobesJochen Robes (Frankfurt), Berater mit den Schwerpunkten Human Resources/ Corporate Learning, e-Learning, Knowledge Management,
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