Social Networking Meets Corporate Learning

Posted on 26 November 2007 by jrobes

Der Aufhänger dieser Kolumne ist die Befragung von 322 Business Executives im Mai dieses Jahres. Dabei gaben 65 Prozent der Befragten an, dass sie Social Networking-Seiten aus privaten und beruflichen Gründen nutzen:
“- Fifty-five percent of those using networks do so to share best practices with colleagues.
- Forty-nine percent use them to get answers to issues they are facing on their jobs.
- Forty-seven percent use the networks to connect with potential clients and to showcase their skills.”

Interesse und Motivation sind also da, jetzt liegt es an den Experten in Corporate Learning diese aufzugreifen. Und Jeanne Meister macht drei konkrete Vorschläge: “Podcast Your Stars”, “CEO as Blogger” und “Use Wikis for New Ideas on Learning Programs”.
Jeanne C. Meister, In Conclusion/ Chief Learning Officer magazine, Oktober 2007

Popularity: 19% [?]

1 Comments For This Post

  1. Fernstudium Says:

    das netzwerk verlagert sich immer mehr ins web.

Leave a Reply

*
To prove that you're not a bot, enter this code
Anti-Spam Image

About me

Jochen RobesJochen Robes (Frankfurt), Berater mit den Schwerpunkten Human Resources/ Corporate Learning, e-Learning, Knowledge Management,
Social Media und MOOCs
XING

Newsletter (wöchentliche Übersicht)

E-mail:   

Subscribe    Unsubscribe

Photos from our Flickr stream

Hochschulforum Digitalisierung Gruppenbild

cMOOC-Runde

gfwm-beiratstreffen-2013

corporatelearningcamp 2013

robes_mld2013

sportograf-43743811

13:14:02

13:30:41

See all photos